Friss hírek, avagy mitörtént a port'lon és a világban...
2006. október 28. 11:15 | Demo - NFS-C megérkezett!
Sokat kellet várnunk, de végre itt van a Need for Speed Carbon PC-s és mindenki számára elérhető DEMO változata. Elsők közt a mi oldalunkról is elérhető a várva várt mű.
A letöltés elérhető az NFS-C menüjében található Demo almenüből, vagy a következő link segítségével:
Demo letöltése ingyenesen
Megj.: Mostanság az EA szervere túlterhelt, úgyhogy további tükörszevereket is feltűntettünk.
2006. október 28. 10:10 | Need for Speed – Carbon exkluzív betekintés II. rész
Az előző megjelenés előtti NFS-C játék exkluzív bemutatójának folytatása.
Az újabb fordulat az NFS-C játékmenetben az a változatos járműválaszték – nem kevesebb mint 50 márkás autócsoda közül csemegézhetünk – amelyek mind egyedi fizikával és kezelhetőséggel rendelkezik, és így nem egyformán kell őket a verseny alatt kicselezni. Nem csak a tulajdonságok, hanem a közeg is változik az előző részekkel szemben. Azaz a tuningverdákat azokat a technikás területeken találjuk meg, míg az izmos autókat egyenes pályákon. Így valamilyen mértékben minden téren ismerősöknek kell lennünk, hogy mesterei legyünk a játéknak.
A vezetésen kívül a másik legnagyobb élményét az új fajta - eddig még számítógépes játékban nem tapasztalható - fékezési élmény fogja jelenteni. A legtöbb játékban a fékezés nem adja át valóságot. A Carbon-ban teljesen olyan érzésünk lehet, mintha egy valódi fékpedálra lépnénk rá.
Az autókat három nagy csoportba kategorizálhatjuk. Az első és minden esetre a legtöbb kocsit magában foglaló az un. „egzotikus verdák”. Itt lelhetjük fel a Porsche-kat, Ferrari-kat és a drágább kocsikat. A második csoportba a tartoznak a különféle a nagy amerikai benzinfalók a közismertebb nevén a „muszklis verdák”. A harmadik de nem utolsó csoport az a „látvány verdák”, amely magáért beszél.
A Need for Speed Carbon-ban újra talán sokunk örömére visszatér a drift-verseny (farolás), amely kimaradt a Most Wanted-ből. Ebben az évben a fejlesztők változtattak a pontozási rendszeren – még jobban oda kell tennünk magunkat, hogy minél több pontot tudjunk szerezni. Mielőtt belekóstolhatnánk a farolás ízében meg kell tanulnunk az örült farolás stílusát. Kulcs a győzelemre az, ha minél hosszabb és látványosabb csúszást adunk elő. Ha még a csúszás avagy a sodródás közben egy-két menővert bemutatunk, akkor még bonusz szorzókat is tudunk szerezni.
A másik visszatérő jövevény – egy kis újdonsággal fűszerezve – az a testreszabás/kültuningolás. A Carbon-ban most minden megtalálható lesz, amit már az előző verziókban láthattunk. Noha, – sajnos – nem olyan mélységig tudjuk a kocsinkat módosítani, mint „nagy” elődben, a Need for Speed Underground 2-ben, de az újdonság kiküszöböli a hiányt. Ez az „Autó-formázás” mód, amely nagy mértékben megkönnyíti az ember alkotási szabadságát. A különböző vezérlők és csúszkák segítségével kiválaszthatjuk a nekünk tetsző különfélébb és márkásabbnál-márkásabb alkatrészeket – és rögtön láthatjuk a változtatásunkat a kocsinkon, ha az nem tetszett volna, amit az előzőekben kiválasztottuk, azt egy egyszerű mozdulattal lecserélhetjük. A bandád itt is segítségedre lehet, ha van olyan tagjaid, akik értenek a tervezéshez és a szereléshez, akkor még több dolgot művelhetsz a járgányoddal.
Az autók hangjai típusonként változó lesz és az előző verziókhoz képest jobb minőségben élvezhetjük. A zenei aláfestés az ígéretnek elégettévé a szituációkhoz alkalmazkodik – feltételezhetően, sőt biztos ez azt takarja, ha csak furikázgatunk a városban, akkor kellemes nem izgató zene fog szólni a háttérben, ha viszont versenyzünk, akkor ahhoz az alkalomhoz ill. feszültségi állapothoz lesz a dinamikus, ütemes „muzsikát” hallhatunk.
A csapat a zenéket többfajta stílusokból válogatták ki és alakítottak ki egy remek NFS zenei válogatást.
Az autók minden osztálya külön-külön egyedi kezelhetőséggel rendelkeznek. Itt is több ígéret elhangzott mint például az élethű irányíthatóság, időjárás-változás stb. Reméljük, hogy tudják teljesíteni a határidőre ezeket az új és úttörő elképzeléseket és már viszontláthatjuk már a Carbon-ban.
A másik újítás az a AutoSculpture (Automata Alakítás) rendszer, amely segítségével még könnyebben és még hatásosabban tuningol-hatjuk az autónkat. Mindenben „szabadkezet” kapunk. Mint például, mi állíthatjuk be az autó különböző alkatrészeinek a méretét, elhelyezkedését stb. Összesen 10 alakítási főcsoport van és ezen belül találhatóak még alcsoportok – ahol még finomabb és különlegesebb beállítást végezhetünk.
Hogy érthetőbb legyen, hogy pontosan mit is takar az Automata Alakítási rendszer, vegyünk egy példát: Ha az alap motorháztetőt szeretnénk kicsit stílusosabbá tenni, akkor ennek a rendszer segítségével a színét, a légbeömlők elhelyezkedését, méretét mi adhatjuk meg. Ez a „művészi” szabadság nem csak kívülre terjed ki, hanem a motortérbe is ... és bármilyen elemre, amit csak el tudunk képzelni. A variációk számát egyszerűen lehetetlen megállapítani.
Végszóként a Need for Speed Carbon az NFS széria egyik gyöngyszeme lesz és újra a játékvilágban egy forradalmi alkotás lesz.
Írta és szerkesztette: Földesi Mihály
2006. október 28. 10:00 | Kedvezőbb árú játékok
A next-generation azaz új generációs konzolokkal együtt érkezik az újgenerációs árak is. Ami alatt nem a manapság minden téren érzékelhető áremelésekre kell, hogy gondoljunk. Hanem, ennek az ellenkezőjére.
Az Xbox360-nal rendelkezőknek kecsegtető, hogy a Microsoft bejelentett a Platinum Hits programját. Amelyben több nagysikerű játékot gyűjtöttek egy kalap alá, amihez az érdeklődök kedvezményes áron juthatnak hozzá.
Az akció október 15-től kezdődik meg, ahol az alábbi programok 29,99 dollárért, megközelítőleg 50%-kal kevesebbért juthatunk a kedvencünkhöz hozzá:
Perfect Dark Zero, Project Gotham Racing 3, Kameo: Elements of Power, és nem utolsó sorban a Need for Speed Most Wanted*!.
Meg kell azt említeni, hogy a kereskedőknél lévő játékok, amikhez még teljes áron juthatunk hozzá, azt az akció megkezdésével a forgalmazók faragnak majd belőle. Néhány internetes áruház, már a PDZero-t, a Kameo-t, és a PGR3-t már $29,99-t ajánlja a nagyközönség számára. .
* Sajnos az NFS-MW és hasonló programoknál, mint például a Burnout Revenge-nél, a Madden NFL 06-nál, és a NHL 2K6-nál a kiadó, EA dönti majd el, hogy mennyi legyen ez a bizonyos kedvezmény. .
Az Egyesült-királyságban bejelentésre kerültek, a már most 24,99 fontért kapható termékek listája, amelyben a következők szerepelnek: Perfect Dark Zero, Kameo, Condemned, és Peter Jackson's King Kong: The Official Game of the Movie videojátékok. .
A Microsoft hozzáfűzte, hogy a közeljövőben az Platinum Hits akcióba csak 2007 tavaszán szándékozik az újabb sikerszériákat bevonni – és még nem tett semmi olyan információt közre, hogy melyek is lesznek ezek.
Írta és szerkesztette: Földesi Mihály
2006. október 28. 10:10 | Need for Speed – Carbon exkluzív betekintés II. rész
Az előző megjelenés előtti NFS-C játék exkluzív bemutatójának folytatása.
Az újabb fordulat az NFS-C játékmenetben az a változatos járműválaszték – nem kevesebb mint 50 márkás autócsoda közül csemegézhetünk – amelyek mind egyedi fizikával és kezelhetőséggel rendelkezik, és így nem egyformán kell őket a verseny alatt kicselezni. Nem csak a tulajdonságok, hanem a közeg is változik az előző részekkel szemben. Azaz a tuningverdákat azokat a technikás területeken találjuk meg, míg az izmos autókat egyenes pályákon. Így valamilyen mértékben minden téren ismerősöknek kell lennünk, hogy mesterei legyünk a játéknak.
A vezetésen kívül a másik legnagyobb élményét az új fajta - eddig még számítógépes játékban nem tapasztalható - fékezési élmény fogja jelenteni. A legtöbb játékban a fékezés nem adja át valóságot. A Carbon-ban teljesen olyan érzésünk lehet, mintha egy valódi fékpedálra lépnénk rá.
Az autókat három nagy csoportba kategorizálhatjuk. Az első és minden esetre a legtöbb kocsit magában foglaló az un. „egzotikus verdák”. Itt lelhetjük fel a Porsche-kat, Ferrari-kat és a drágább kocsikat. A második csoportba a tartoznak a különféle a nagy amerikai benzinfalók a közismertebb nevén a „muszklis verdák”. A harmadik de nem utolsó csoport az a „látvány verdák”, amely magáért beszél.
A Need for Speed Carbon-ban újra talán sokunk örömére visszatér a drift-verseny (farolás), amely kimaradt a Most Wanted-ből. Ebben az évben a fejlesztők változtattak a pontozási rendszeren – még jobban oda kell tennünk magunkat, hogy minél több pontot tudjunk szerezni. Mielőtt belekóstolhatnánk a farolás ízében meg kell tanulnunk az örült farolás stílusát. Kulcs a győzelemre az, ha minél hosszabb és látványosabb csúszást adunk elő. Ha még a csúszás avagy a sodródás közben egy-két menővert bemutatunk, akkor még bonusz szorzókat is tudunk szerezni.
A másik visszatérő jövevény – egy kis újdonsággal fűszerezve – az a testreszabás/kültuningolás. A Carbon-ban most minden megtalálható lesz, amit már az előző verziókban láthattunk. Noha, – sajnos – nem olyan mélységig tudjuk a kocsinkat módosítani, mint „nagy” elődben, a Need for Speed Underground 2-ben, de az újdonság kiküszöböli a hiányt. Ez az „Autó-formázás” mód, amely nagy mértékben megkönnyíti az ember alkotási szabadságát. A különböző vezérlők és csúszkák segítségével kiválaszthatjuk a nekünk tetsző különfélébb és márkásabbnál-márkásabb alkatrészeket – és rögtön láthatjuk a változtatásunkat a kocsinkon, ha az nem tetszett volna, amit az előzőekben kiválasztottuk, azt egy egyszerű mozdulattal lecserélhetjük. A bandád itt is segítségedre lehet, ha van olyan tagjaid, akik értenek a tervezéshez és a szereléshez, akkor még több dolgot művelhetsz a járgányoddal.
Az autók hangjai típusonként változó lesz és az előző verziókhoz képest jobb minőségben élvezhetjük. A zenei aláfestés az ígéretnek elégettévé a szituációkhoz alkalmazkodik – feltételezhetően, sőt biztos ez azt takarja, ha csak furikázgatunk a városban, akkor kellemes nem izgató zene fog szólni a háttérben, ha viszont versenyzünk, akkor ahhoz az alkalomhoz ill. feszültségi állapothoz lesz a dinamikus, ütemes „muzsikát” hallhatunk.
A csapat a zenéket többfajta stílusokból válogatták ki és alakítottak ki egy remek NFS zenei válogatást.
Az autók minden osztálya külön-külön egyedi kezelhetőséggel rendelkeznek. Itt is több ígéret elhangzott mint például az élethű irányíthatóság, időjárás-változás stb. Reméljük, hogy tudják teljesíteni a határidőre ezeket az új és úttörő elképzeléseket és már viszontláthatjuk már a Carbon-ban.
A másik újítás az a AutoSculpture (Automata Alakítás) rendszer, amely segítségével még könnyebben és még hatásosabban tuningol-hatjuk az autónkat. Mindenben „szabadkezet” kapunk. Mint például, mi állíthatjuk be az autó különböző alkatrészeinek a méretét, elhelyezkedését stb. Összesen 10 alakítási főcsoport van és ezen belül találhatóak még alcsoportok – ahol még finomabb és különlegesebb beállítást végezhetünk.
Hogy érthetőbb legyen, hogy pontosan mit is takar az Automata Alakítási rendszer, vegyünk egy példát: Ha az alap motorháztetőt szeretnénk kicsit stílusosabbá tenni, akkor ennek a rendszer segítségével a színét, a légbeömlők elhelyezkedését, méretét mi adhatjuk meg. Ez a „művészi” szabadság nem csak kívülre terjed ki, hanem a motortérbe is ... és bármilyen elemre, amit csak el tudunk képzelni. A variációk számát egyszerűen lehetetlen megállapítani.
Végszóként a Need for Speed Carbon az NFS széria egyik gyöngyszeme lesz és újra a játékvilágban egy forradalmi alkotás lesz.
Írta és szerkesztette: Földesi Mihály
2006.09.25. hétfõ | Magyar képviseltség az idei WCG döntőn!
Bár a hazai Need for Speed rajongók már a hamarosan megjelenő "Carbon" lázában égnek, videókat letöltögetve, demó után áhítozva, azonban az idei évben még hátravan a legnagyobb megmérettetés, ahol a világ legjobb Most Wanted játékosai képviselik magukat, és országukat. 2006 október 18-a és 22-e között az olaszországi Monza ad otthon az idei World Cyber Games döntőjének.
Magyarországon idén sajnálatos módon elmaradt a selejtező Need For Speed-ből, pedig az előzetes hírek alapján komoly versenyre volt kilátás. Azonban így sem marad magyar résztvevő nélkül a versenyszám. A World Cyber Games szervezőbizottsága pályázatot írt ki minden hivatalos versenyszámban a bírói szerepek betöltésére. Összesen négy fő fog ügyelni az NFS versenyek tisztaságára és zökkenőmentes lebonyolítására. Sarman Gábor alias PIAAxCrash egyedüli magyarként került be az egész bírói csapatba.
Az alábbi linken megtekinthető a WCG honlapján közzétett bírói lista az összes versenyszámban:
1. Eagles of Death Metal - Don't Speak (I Came to Make a Bang!).mp3 2. Every Move a Picture - Signs of Life.mp3 3. Gary Numan & Tubeway Army - Are Friends Electric.mp3 4. Goldfrapp - Ride a White Horse (Serge Santiago Remix).mp3 5. Grandmaster Flash and the Furious Five - Scorpio.mp3 6. Kyuss - Hurricane.mp3 7. Lady Sovereign - Luv Me or Hate Me.mp3 8. Ladytron - Fighting in Built-Up Areas.mp3 9. Ladytron - Sugar (Jagz Kooner Remix).mp3 10. Metro Riots - Thee Small Faces.mp3 11. Pharrell feat. Lauren - Skateboard P Presents (Show You How to Hustle).mp3 12. Roots Manuva - No Love.mp3 13. Spank Rock - What It Look Like (3:08) 14. Sway - Hype Boys (5:09) 15. The Bronx - Around the Horn (2:09) 16. The Vacation - I'm No Good (2:50) 17. Tiga - Good as Gold (7:40) 18. Tigarah - Girl Fight (Mr. D Hyphy Mix) (3:48) 19. Tomas Andersson - Washing Up (Tiga Remix) (5:42) 20. Vitalic - My Friend Dario (3:41) 21. Wolfmother - Joker and the Thief (3:31) 22. Yonderboi - People Always Talk About the Weather (Junkie XL Remix) (5:00)
Az oldal kapott egy új szerkesztőt is aki nem más mint dawydbu(én). Fő feladataim a hír/cikk szerkesztés, HTML szerkesztés és design tervezés! Mivel még nem tudtok semmit rólam itt bemutatkozom:
Egy 12 éves rocker srác vagyok, akinek már egy csomó weboldala volt, bár ez nem fontos információ! Itt főként a Most Wanted-ről fogok írni meg infózni!
Ha van valami ötletek, miről szeretnétek olvasni, várom a fórumba a hozzászólásaitokat!
2006. július 26. 9:43:35 | Az NFS-C rendszámtábla
Nem olyan rég a lapunkhoz került a Carbon rendszámtáblája, ami egy bemutató videóról lett elkapva. Nem lehetünk benne biztosak, hogy ez lesz a végleges kiadásban látható.
Ha ez így marad, akkor már tudhatjuk a város nevét is, hisz a rendszámtáblán olvasható a következő, hogy City of Palmont azaz Palmont városa.
Az alábbi link vagy a bal oldalon látható kép segítségével megtekinthető a felvétel teljesméretű változata: Az NFS-C rendszámtáblája
Írta és szerkesztette: Földesi Mihály
2006. július 25. 11:24:02 | Need for Speed – Carbon exkluzív betekintés I. rész
A Need for Speed – Carbon az EA leghosszabb és a legsikeresebb verseny szimulátor játéka. A széria sikere egyszerű titka az, hogy készíts olyat, ami megfelel az elvárásoknak. Az egyik külföldi internetes magazinnak lehetősége nyílt arra és most nektek is mi általunk, hogy betekintést nyerjünk a most is készülő játékba.
A játék Xbox 360, Xbox, PS3, PS2, Wii, PC, GC, GBA, NDS, PSP és mobil platformokra érkezik.
Ez év egyik siker várományosa több újdonsággal kápráztathatja el az érdeklődőket. A játék szíve a karrier mód, amelyben kivívhatjuk a tiszteletünket a város többi versenyzőjével szemben. De ezt egy a Most Wanted-nél sokkal nagyobb szabadon bejárható városban tehetjük meg. A dolgunk mindössze az, hogy állítsunk össze és legyünk a főnöke egy bandának. A későbbiekbe az általunk összeállított csapat segít abban, hogy sikeresen végigjussunk a város környékein.
Mindezen felülül az EA vancouveri műhelyében, próbálnak a fejlesztők számos érdekes külső fejlesztéseket alkalmazni, amit az előző verziókban már láthattunk – hátha még az Undeground 2-ben tapasztalhatott kültuningolási lehetőségeinket is túlszárnyalhatjuk majd.
Készülődés a rajthoz.
A játék történetével kapcsolatban annyi, hogy még nagy ködfelő borítja és csak némi információ szivárgott ki. A játékbeli karakterünk egy elfogadott versenyző, aki anno belekeveredet a Most Wanted feketelistás világába, és most visszatér a játék városába, hogy kijavítsa az elkövetett hibáit.
Ami biztos, hogy a jelenetek közti moziszerű hatások fognak végig vezetn i– mint a Most Wanted-ban. Azonban ez más lesz, mint az előd átvezető filmjei.
Mi azonban reménykedünk abban, hogy megkaphatjuk a legjobb történetet, annak ellenére, hogy hogyan is kezdődik a Carbon. Ha valami is változik e téren, akkor erről beszámolunk nektek
Igaz, hogy a Need for Speed - Carbon játékmenete megmaradt a nyitott világ koncepciójánál, de még mindig sikerül valamit figyelemre méltóan újítani. Az alapélmény, amit a játékos számára nyújtani tud, hogy átutazik a város különfélébb érdekességein, és ez által találja meg a versenyzési lehetőségeket, és kivívja a tiszteletet magának.
Amint legyőztük a kihívóinkat, akkor megkapjuk az ő általuk birtokolt területet. És ekkor felelnünk kell, hogy fejlődjön, híresebb legyen, és persze meg is kell védenünk. Erre az előzőekben összeállított bandánk is segítségünkre lesz – ez egy újfajta játékélményt vezet be, és minden bandatag az egyedi képességeit felhasználva lehetőségünk nyílik a győzelemre.
Már hallottuk, hogy lehet különböző egyedi képességekkel bíró segítőket bevonni a versenybe és ez által kiharcolni a győzelmünket. Feltehetjük a kérdést, hogy pontosan milyen segítőket. Nos vannak a Védők (Blocker), a Felderítők (Scout) és a Tervezők (Drafter).
Az NFS-C játékban lehetőségünk nyílik a csapatversenyre, és a támogatásukra a verseny alatt.
Példa érdekében: A "Védők" beállnak egy autó elé és megakadályozzák, hogy az előzésbe is kezdjen. A "Felderítők" előttünk mennek és felmérik a levágási, rövidítési alkalmakat. Ezeket rádión és a térkép segítségével közlik velünk. A "Tervezők" elénk állnak és szélárnyékot biztosítanak a számunkra, hogy hatékonyabbak legyünk és ez által egy-egy előzést sikeresen tudjunk elindítani. Ha azt úgy szeretnénk, akkor ők is megnyerhetik a versenyeket.
Amennyiben bekövetkezne a legrosszabb, hogy kiesnénk ill. kicsúsznánk a pályáról, akkor ők a segítségünkre jönnek, elterelik a zsaruk figyelmét, és ha még össze is tört volna a járgányunk, akkor segítenek összerakni.
Több forrás szerint a Carbon-ban talán sokak bánatára már a nem lesz akkora szerepük a rendőröknek, mint a Most Wanted-ban.
Az NFS legújabb tagjának a legizgalmasabb része kétségtelenül az ún. Canyon Duel (Kanyon Párbaj), ahol egy hegyi úton kell versenyeznünk. A játéknak ez egy izgalmas pontgyűjtő versenymódja lesz. Két szakasza van:
Az első versenyen minél közelebb kerülünk az ellenfelünkhöz, annál több pontot szerzünk. A másodikon ennek a szöges ellentettje, hogy nekünk kell minél messzibbre jutnunk az ellenfelünktől.
Bizony van egy másik módszere a győzelemnek, méghozzá az, ha az üldöző autó az üldözött elé bír kerülni – és ezt a megszerzett előnyét 10 másodpercig tudja tartani. Vigyázni kell a szalagkorláttal, mert átszakadhat, és ha ez megtörténik, akkor szörnyű kudarccal zárhatjuk a versenyt.
Az Canyon versenymód megtekinthető mozgókép formájában is a következő link segítségével: http://nfs.cs2.hu/download910 - (1:47min ~ 19MB)
A következő részben beszámolunk az újra visszatért Drift (Faralás) módról, a kültuningolásról, a különböző platformokról, a hangzásvilágról, megjelenési dátumáról és egyéb érdekességekről…
Írta és szerkesztette: Földesi Mihály/ Forrás: Gamespot
2006. július 23. 9:48:16 | Az EA bemutatja a Need for Speed Carbont
Az Electronic Arts idén ősszel dobja piacra népszerű autóverseny-játékának legújabb változatát!
Az Electronic Arts bejelentette, hogy fejlesztés alatt áll a népszerű Need for Speed™ autóverseny-játék legújabb, Carbon névre keresztelt verziója, amely idén novemberben kerül a boltok polcaira. A Vancouver-i EA Black Box fejlesztése az adrenalin növelő, utcai versenyek következő generációját képviseli, amellyel a játékosok kipróbálhatják vezetési képességeiket a kanyon veszélyes útjain.
"Nagyon örülünk neki, hogy folyton meg tudjuk újítani a játékot újabb és újabb izgalmas trendekkel az autóversenyek világából. A kanyon sziklái között zajló verseny próbára teszi a sofőrök képességeit, és úgy gondoljuk, mindez egy fantasztikus lehetőség, amelyre támaszkodni lehet" – mondta Larry LaPierre, a játék vezető producere.
A városi versenyek most a kanyon kanyargós útjain folytatódnak: a Need for Speed Carbon bevezet az utcai versenyek veszélyes és adrenalin növelő világába. Neked és csapatodnak teljes erőbedobással kell küzdeni a városért zajló háborúban, hogy átvedd a hatalmat riválisaid területei fölött. Amint a rendőrség megjelenik, a csata a Carbon Kanyonban folytatódik, ahol megszerzett területeidet és hírnevedet akár egyetlen rosszul bevett veszélyes kanyarban elveszítheted.
A Need for Speed Carbon következő generációs tuning lehetőségeket vonultat fel, amelyek révén csapatod versenyautóit bármilyen módon átalakíthatod az úttörő Autosclupt™ technológiának köszönhetően. Vegyél részt autóddal és csapatoddal te is a Need for Speed Carbon forradalmian új autóversenyében!
Need for Speed Carbon Xbox 360 videojáték rendszeren, PlayStation3 szórakoztató rendszeren és Wii, illetve PlayStation2 rendszeren, Xbox-on, Nintendo GameCube-on, Nintendo DS-en, Game Boy Advance rendszeren, PSP-n, PC-n és mobiltelefonon érhető majd el.
Szerkesztette: Földesi Mihály / Forrás: electronicarts.hu
2006. június 19. 11:05:07 | Interjú Charles Deenen hangmérnökkel
TheStig az egyik külföldi oldaltól beszélgetett a Need for Speed Most Wanted fő hangmérnökével a színfalak mögötti hangrögzítés világáról. Melyből megtudhatjuk, hogy hányféle autócsodát, technikát használtak fel. Sőt még azt is, hogy az utóbbi időben, miért nincsen duda a játékban.
TheStig: A hangrögzítés érdekében hány autót használtatok fel és melyek voltak azok? Charles Deenen: Megközelítőleg 40 autó hangját vettük fel a Most Wanted produkcióhoz, és számos olyat is felhasználtunk, amit anno az NFS-U és az NFS-U2 - itt körülbelül 40-45 járművet - játékhoz rögzítettünk. Sokszor az engedélyek előtt kezdtük meg a munkálatokat, és így a végleges játékban már nem hallhatjuk viszont több autó hangját. Lehet, hogy egy autó hangzása a valóságban jó, de sajnos nem lehet nemes egyszerűséggel átrakni az eredeti hangzást a játékba.
Nem tudom azt a listát átadni, amin az összes felhasznált autó megtalálható lenne, hisz rengeteg munkánkba került míg összeállítottuk. - és így a konkurenciának könnyű dolga lenne.
TS: Az autókat hogyan rögzítettétek? CD: Minden autón legalább 8 csatornát - 3 elől, 3 hátul, 1 az oldalán és 1 távolsági - de sokszor 12-t is használtunk. Aztán ott van még a két-két sztereócsatorna, tehát nagyjából 16 csatornával dolgoztunk.
Lehet, hogy a mások az autót "felveszik minden szögből".
Nos azt gondoljuk, hogy ez már mindennapos dolog, de ez csak a munka eleje. Kezdve a megfelelő helyszínek, mikrofonok kiválasztásánál és még sorolhatnám. Mi szintén felveszünk minden autót, de az úton haladva, hogy halljuk a tökéletes váltásokat - példa érdekében hasonlítsd össze a Most Wanted-ot a PGR3-mal, és hallani fogod a különbséget a váltás és a váltás között. A hangok a játékban "teljesen" a valóságot tükrözik. Az autó duruzsolása, prüszkölése a váltás alatt néha furcsa zajokat produkál. Néha a konkurencia játékaiban ezek el nem elfogadhatóan jönnek vissza
TS: Kiket és milyen eszközöket használtok a munkátok során? CD: A legjobbakat alkalmazzuk - mint John Fasal-t és Eric Potter-t (link: Minta 1) - és sokféle mikrofont. A felvevőink többsége a Sound Devices 744-es, amiket összekötve használunk (link: Minta 2). Néhány térfelvevőnk a Fostex FR2 és Nagra D eszköz.
TS: Hogyan alkotjátok meg a valósághű hangokat? CD: Ez az, ahol többszörösen előrébb járunk a többi játékgyártókkal szemben, hogy ne bonyolódjunk a részletekbe (és a műhelytitkaink is megmaradjanak) amit mondhatok, hogy a fő különbség az, hogy a többiek egy adott fordulatszám tartományt ismételnek újra és újra. Mi pedig a teljes fordulatszám tartományt rögzítjük. Ezzel a technikával jobb minőségű és élethűbb hangokat hallhatunk vissza.
TS: Hallhatunk az MW-ben kedvfakasztó dolgokat? CD: Ebben a részben nem nagyon. Viszont az NFS-U2 részben számos mókás dolog van. Azonban a 12.000 sornyi zsaru párbeszéd tartogat vicces részeket, mint például akkor, mikor megszorítanak, és mi meg elmenekülünk a fogságukból, akkor hallhatjuk, hogy mondják "Kapjátok el, kapjátok el... elölről kapjátok el". Természetesen, csak akkor, mikor a köröznek :-)
TS: Történt valami nem minden napi dolog az MW hangrögzítési munkálatai alatt? CD: Mindig történik valami. A kocsik az árokban kötnek ki, elakadunk, padkának megyünk neki, kánikula van és ezekhez hasonló dolgok. Végére mindig marad kivágandó vicces anyag, mikor valamelyikünk csak próbálkozik egy autó nevének a kimondásával, ekkor azért vannak káromkodások stb
.
TS: Sokan szeretnénk megtudni a következőt: Hogy miért nincs duda a mostani NFS részekben? CD: Nos, képzeljétek el, hogy csak 1,9 MB RAM-mal gazdálkodhatok. És mi megpróbálunk minden hangot ide bezsúfolni. A másik ok az, hogy a PS2 vezérlőjén nincsen egy plusz felesleges gomb sem, hisz már mindegyik használatban van.
TS: Észrevettem egy Lamborgini Diablo-t a munkálatok során készült képeken. Felhasználtátok a munkálatok folyamán? CD: Összesen két Lamborgini-t használtunk. A harmadik, ami látható is a képeken az az egyik csaptársé. Az autókat turbó és egyebek nélkül vettük fel és a végén kevertük össze a hangokat, hisz így tudtunk minden hangot külön-külön javítani.
TS: Mi a kedvenc autód? CD: Szeretem a Gallardo, Porsche Carrera GT és a kisebb V4-esket. Ez a néhány jármű a kedvenceim közé tartozik, mivel ezeknek nem volt agresszív hangja.
TS: Számodra mi volt a legemlékezetesebb dolog, ami veled történt a hangfelvétel során? CD: Minden felvétel során történik valami vicces esemény. Adam Boyd ment minden helyre az EA helyett a felvételek alatt. Majd továbbítani fogom ezt az email-t a számára, hogy leadhassa / javítson a helyzetén ahová majd menni szeretne.
Szerkesztette/Fordította: Földesi Mihály
2006. április 2. 16:24:54 | Az év autóversenyzős játéka
A kilencedik Annual Interactive Achievement Awards játék-díjkiosztó gálát rendezték meg Las Vegas-ban a Hard Rock Hotel-ben február 9-én. Ahol a vörös szőnyeg mentén olyan vendégek sétálhattak végig, akik találkozhattak olyan nagy videojáték figurákkal, mint a Nintendo Mario-ja és God of War játékból Gratos-szal.
Azonban a show előtt a Hard Rock-ban szerveztek egy elő díjkiosztó partit, ahol résztvevőknek lehetőségük volt kicsit bulizni. Humorista Jay Mohr volt a gála házigazdája és néhány nagy név is a videojátékok világából segítette a műsor menetét.
(Bal oldalt Jay Mohr, jobb oldalt
Rand. R. )
Mondhatni az esemény csúcsa volt David Jaffe játéka, amely nem kevesebb, mint hét különböző kategóriában szerezte meg a legjobbnak járó elismerést, beleértve az év játéka címet is. A Harmonix Music Systems-től az innovatív játék a Guitar Hero is négy díjat zsebelt be.
Kedvencünk az EA kiadójától a Need For Speed Most Wanted sem búsulhatott, hisz erős mezőnyben is több nevezést kapott és egy kategória legjobbja is lett. A „Női színészi játék” - nevezés szerzett - és „az év autóversenye játék” kategóriákban szerepelt - az utóbbinál vitte a pálmát.
Írta: F.Misi - (FMP)
2006. április 2. 16:24:24 | Videokártyák illesztőprogramjának frissítése
Az ATi és az nVida frissítette a videokártyáinak az illesztőprogjamját, amelyek több rendellenességet javítanak különböző programoknál.
Az ATi frissítette a Catalyst 6.3-as driverét, ami orvosolta azt a hibát, hogy a Most Wanted-ban nem lehetett magasabb felbontás beállítani, mint az operációsrendszer működött, mert hosszú volt a Windows-ba való visszatérés a játék befejezése során az ATi Radeon X1800 kártyát használóknál.
Az Nvida is frissített, mégpedig az Forceware driver csomagot. Azonban ennél a 84.21-es verzióban csak a WHQL-nél történt valami előrelépés. De akik régebbi drivert használnak, mint a 81.98-es azoknak érdemes a frissítés, hisz a fejlesztők több rendelenességet javítottak több játéknál, köztük az NFS - Most Wanted-nél is.
Sajnos csak néhány problémát oldottak meg a jelenlegi verzióban. A sajtóközlemény szerint a következő verzióban meg fogják oldani számos problémát.
A GeForce 6600 SLI kártyánál az autó textúrája hibás az NFS-MW-ben, mikor a felismerés be van kapcsolva az nVidia panelon. Továbbá a GeForce 7800 GTX problémásan működik a WinXP alatt, mikor a szélesvásznú megjelenítés aktiválva van, mikor az NFS - Underground 2 fut.
Az illesztőprogramok új verzióját az alábbi linkek segítségével érhetők el a gyártók hivatalos oldalán: nVidia Drivers -letöltése ATi Catalyst 6.3 - letöltése
Írta: F.Misi - (FMP)
2006. április 2. 16:12:10 | Problémák a többprocesszoros rendszereknél
Akik a többprocesszoros rendszerrel rendelkeznek és tapasztalják néhol a teljesítmény csökkenés jeleit, mind a játék vagy az alap Windows futása esetén, azok az alábbi sorok segítségével megoldást találhatnak a problémáikra.
"Hosszú szünet után, eltökéltük magunkat a megújult online verseny mellett. Új oldalunkon, új szezon, új szabályok, és egy új játék – itt az ideje a NFS: Most Wanted-nek!
Az első verseny, a hétvégén fog indulni - Április 1.-jén, 18:00 GTM szerint. Jelenlegi tervünk, hogy minden szombaton egy körverseny legyen. Ha szeretnél részt venni, kérlek, olvasd el a CUP (kupa) szabályzatát, regisztráld a csapatod és a saját nicked, és jelentkezz le, fél órával a verseny kezdete előtt. Később indítsd el az IRC kliensed és csatlakozz a #nfscup csatornára.
A régi NFS:U CUP oldal elérhető marad a későbbiekben, ezen a címen: http://ussr-team.com/nfsucup Be kell zárnunk a régi fórumot, mert a fejlesztő nem tud a továbbiakban bármiféle támogatást nyújtani. Ha bármilyen kérdésed vagy javaslatod van, akkor használd az új CUP fórumot, ezen a címen: USSR CUP FORUM "
"Egy EA Games fórumára történt bejegyzés arra enged következtetni, hogy a Need For Speed: Most Wanted kiadója nem kívánja a játék PC-s változatát a jövőben támogatni.
Ez abban nyilvánul meg, hogy nem kapunk új javításokat, és esetleges egyéb tartalmakat, pl. modkészlet, stb. sem. Megnyugtattak azonban mindenkit, hogy a játékos közösség által benyújtott hibákat összegyűjtötték, s a játéksorozat következő részeiben nagy hangsúlyt fektetnek majd arra, hogy azok ott ne forduljanak elő, vagy ne okozzanak problémát. Hát, köszönjük szépen...!"
Ennyire elronthatták a Most Wanted-t, hogy már inkább csak a következő játékra orvosolják a hibákat? Az online rész szaggat, sokallta rosszabb, mint UG2, vagy UG1 esetén (játékos szempontból UG1 Multi része volt a legjobb). Hiányoznak a régi módokból, legalább néhány. (street X, drift) /utóbbi nagyon népszerű volt nfs kedvelők között!
2006.03.29. szerda | WCG után, D-LAN-on is törölték a Most Wanted-t
D-LAN-on a "Call of Duty 2" és "Counter-Strike: Source" tömeges jelentkezés miatt főként, a rendezőség úgy döntőt törli a Most Wanted verseny, indítását
"A játékosok kérésének eleget téve, új játék kategóriával bővült a Magyarországi World Cyber Games Selejtező. Immáron lehet nevezni a Warhammer 40000: Winter Assault-ra. Ennek a bajnokságnak a győztese is utazik a magyar csapattal Monzába, hogy a világbajnokságon képviselje Magyarországot.
Sajnos viszont ennek ára is van, törölnünk kellett a Need for Speed: Most Wanted kategóriát. Azért ezt választottuk, mert erre volt a legkisebb igény tavaly is, és idén is. Az érintettektől elnézést kérünk!"
/Március 06.-án indult meg a regisztráció és egyben a nevezés is, a játékot március 20.-án törölték. Kérdem én, mint NFS játékos: ha tavaly is volt igény a "Warhammer"-re, akkor nem tudták volna időben megfontolni, hogy mely játékokat indítják idén biztosan?/